Tutkiiko kukaan Koivuniemiä Kauhajoelta?

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
mallavee

Tutkiiko kukaan Koivuniemiä Kauhajoelta?

Viesti Kirjoittaja mallavee » 26.02.2015 12:16

Haussa olisi Koivuniemen sukua Kauhajoelta tai Korvajärviä Jalasjärveltä. Löydettyäni Amerikan sukulaisiani, sain heiltä toivomuksen etsiä näitä sukulaisia. Heinoa olisi löytää elossa olevia, mutta kaikki tieto on tervetullutta.

tuulacu

Re: Tutkiiko kukaan Koivuniemiä Kauhajoelta?

Viesti Kirjoittaja tuulacu » 28.02.2015 20:03

En tutki kumpaakaan sukua, mutta olen menetellyt itse näin:
- kaivanut Fonectasta tms esiin sukunimellä ja paikkakunnalla (molempia sukuja näkyy esiintyvän Kauhajoella)
- valinnut nimistä sellaisia, jotka ovat eivät ihan vanhimpia (ei siis Viljoa ja Helviä, jotta eivät saa sydämentykytystä) mutta eivät ole aivan nuorimpiakaan
- soittanut ja esitellyt asiani; kertonut keiden jälkeläisiä etsin.

Suurin piirtein kaikki vastaajat ovat suhtautuneet ystävällisesti ja ainakin neuvoneet eteenpäin, kenelle kannattaisi soittaa seuraavaksi, onpa joku tiennyt henkilön, joka tutkiikin sukua.

Parilla soitolla saat kontaktin sopivaan henkilöön ja samalla kysytyksi, kenelle voi perheessä lähettää englanninkielisiä kirjeitä tai sähköpostia.

Tuula K

mallavee

Re: Tutkiiko kukaan Koivuniemiä Kauhajoelta?

Viesti Kirjoittaja mallavee » 01.03.2015 10:56

Tuula,

Kiitos vinkeistä. Tuo tapa ei olekaan tullut mieleeni. Sen verran olen jo näiltä keskustelufoorumeilta etsinyt, että uusia keinoja kannattaa yrittää.

Malla V.

Vastaa Viestiin