Sivu 1/1

sähköposti sekoilee

Lähetetty: 16.01.2008 15:48
Kirjoittaja kyllikki
Moi taas,

Onko kenelläkään tällaista ongelmaa sähköpostissa? Kirjoitan viestin normaalisti ja kun lähetän, se muuntuu matkalla multipart-mime-viestiksi. Viesti on monta sivua pitkä englanninkielinen "höpötys" ja siinä ei ole kirjaimia ä ja ö. Kirjaimet on korvattu pehmonäppäinten merkeillä, esim F4.

Viesti muuntuu n. viikon välein ja ongelma esiintyy kahdessa viestissä ja sitten lähtee taas normaalisti. Toistaiseksi se on lähtenyt aina samalle henkilölle.

Ongelma ilmenee vain Soneran pp.inet.fi-osoitteesta lähetetyissä viesteissä, ei esim. Saunalahden kautta.

Anteeksi, että kyselen aiheen ulkopuolelta, mutta olen tosi väsynyt ongelmaan, enkä tiedä enää mitä tekisin, tai mitä teen väärin.

Koneissani on WINDOWS XP. Sama ongelma on siis sekä pöytäkoneessa että matkakoneessa.

Netissä oli jotain tietoa multipart-mimestä ja jopa korjausohjelma, mutta se aiheutti vain lisäongelmia, niin palautin takaisin lähtötilaan.

Kyllikki

Lähetetty: 16.01.2008 18:09
Kirjoittaja Taavetti
Oletko tiedustellut Soneran asiakaspalvelusta?

Lähetetty: 16.01.2008 19:03
Kirjoittaja kyllikki
Hei Taavetti,

Kiitos sinulle ajatuksesta.

Olen kysynyt Sonerasta vasta tänä aamuna, eikä ole vielä tullut vastausta.

Kyllikki

Lähetetty: 16.01.2008 19:44
Kirjoittaja jyrkienator
http://support.microsoft.com/kb/887797/fi

Tuolla sivulla kuvailtiin ainakin vähän vastaavankaltainen ongelma, ohjeena oli sähköpostiohjelman päivitys. Kuvailtu ongelma oli tuossa tapauksessa Outlook Express-sähköpostiohjelmalla.

t --jyrki--

Lähetetty: 17.01.2008 09:59
Kirjoittaja Taavetti
Mietin edellisen kerran vastatessani myös mahdollisuutta kysyjän sähköpostiohjelmassa, joka mahdollisuus on todella merkittävä. Sekin mahdollisuus kannattaa tarkistaa.

Koska on kysymys Outlook ohjelmasta, kannattaa ladata ja asentaa Soneralta saatava Internet Avustaja ohjelma, joka on laadittu korjaamaan Microsoftin ohjelmiin ilmeneviä yhteys ja mahdollisesti muitakin vikoja. Minulle se on ratkaissut koneelleni syntyneitä yhteys ongelmia jo useita kertoja, en tosin tiedä, vaikuttaako se mitenkään tekstien tulkinta ja -luku ohjelmiin.

Soneralta ladattava ohjelma on räätälöity nimenomaan Soneran yhteyksiin ja ohjelmiin sopivaksi. Vastaavasti räätälöity ohjelma on tiettävästi saatavissa ainakin Elisalta, mahdollisesti muiltakin.

Ongelma saattaa kysyjän tapauksessa olla erilaisten tekstiversioiden tulkinta ja koodaus ohjelmien valinnoissa, tai itse ohjelmissakin. Ohjelman päivitys voisi olla hyvinkin suositeltavaa, esimerkiksi suoraan Microsoftin Update linkin kautta. Kannattaisi sen jälkeen tarkistaa, onko Outlookin ylhäältä avautuvassa Näytä valikossa. Sitä klikkaamalla avautuu valikko, josta valitaan koodaus, ja niin pääsee sopivasti valikoita klikaten katsomaan, mitä koodauksia on valittu käyttöön ja mitä on valittavissa. Luultavimmin vika löytyy niistä koodauksista, mutta voi se olla Sonerankin vastaavissa koodauksissa.

Lähetetty: 17.01.2008 14:55
Kirjoittaja kyllikki
Hei Taavetti,

olen asentanut nyt internet-avustajan ja jään odottamaan, tuleeko ongelma vielä.

Kiitoksia neuvosta. Tuntui hyvältä neuvolta ja asentui ilman ongelmia.

Kyllikki