Yrjö Aleksanteri Imponen s. 11.8.1908 Kemijärvi
Yrjö Aleksanteri Imponen s. 11.8.1908 Kemijärvi
Vanhempia etsin Yrjölle. Kemijärven syntyneet loppuvat vuoteen 1907.
Mielenkiinnolla odottelen mahdollista tietoa.
Leena-muori
Mielenkiinnolla odottelen mahdollista tietoa.
Leena-muori
-
Re: Yrjö Aleksanteri Imponen s. 11.8.1908 Kemijärvi
http://www.digiarkisto.org/sshy/sivut/j ... 80&pnum=99 Näyttäisi siltä, että Imposia asui Kemijärven Storbyssä (Isokylä 23). Pitäisi varmaan aloittaa kysymällä 1908 syntyneen virkatodistusta, siis vanhempia Kemijärven seurakunnasta, jos isovanhemmat ovat tietymättömissä. Sinä vuonna kylällä asui kaksi fertiilissä iässä olevaa vaimoa, joten lastenkirjakaan ei auta. Nimistäkään ei voi päätellä, keisarin mukaan on annettu toinen nimi kuten monille tuona aikana syntyneille. Olisiko yhtään tietoa Yrjön sisaruksista, näkyy olevan syntyneet aina vuoteen 1907 asti digitoituna.
Kiitos Kaisa hyvistä neuvoista!
Rohkenin soittaa Yrjön pojalle ja sain häneltä ukin nimen. Löysin kuulutuksista parin joka sopi ja olikin sitten oikein. Kemijärvi on pieni paikkakunta ja tunnemme suurin piirtein suuret suvut.
Puolisoni sukua Soppela tässä selvittelen aikani kuluksi.
Leena-muori
Rohkenin soittaa Yrjön pojalle ja sain häneltä ukin nimen. Löysin kuulutuksista parin joka sopi ja olikin sitten oikein. Kemijärvi on pieni paikkakunta ja tunnemme suurin piirtein suuret suvut.
Puolisoni sukua Soppela tässä selvittelen aikani kuluksi.
Leena-muori
-
Sattui kysymässäsi olemaan Kujala-niminenkin, joka on puolestaan miniäni isän äidin sukua. Toivottavasti voimme myöhemmin vaihtaa tietoja sukujen kesken. Nyt minulla on koossa vasta Aune Kujalan miehen sukua.
Kiitos!
Nimi Aune Kujala ei sanonut minulle mitään. Tunnen monta Kujala-nimistä - työkavereina aluesairaalassa oli nuorempia Kujaloita. Sukujuttuihin on sattunut vain muutama henkilö.
Palataan asiaan.
Leena-muori
Nimi Aune Kujala ei sanonut minulle mitään. Tunnen monta Kujala-nimistä - työkavereina aluesairaalassa oli nuorempia Kujaloita. Sukujuttuihin on sattunut vain muutama henkilö.
Palataan asiaan.
Leena-muori
-
Aune s. Kujala oli syntynyt vuonna 1914. Naituaan oli nimeltään Tallavaara, päivä ei tiedossa. En ole pyytänyt seurakunnasta tietoja, kun ovat niin kallita. Aunen vanhemmat olivat Roope Luiro, myöhemmin Kujala ja Aino Ylitalo. Lapissahan nimi vaihtui talon mukaan myös miehillä, jotka tulivat kotivävyksi. Roopen vanhemmat olivat Lasse Luiro, Kujala ja Lassen isä Kalle Simonpoika Gehör, Luiro. Luiron kylän olen löytänyt kartalta, Kujalaa en muista. Gehör puolestaan oli sotilassukunimi rumpali Simo Jyvälälle. Lapin suvuista tekee mielenkiintoisia nimien vaihtumiset. Kun kaksi Luiro-ssukunimistä menee naimisiin, kummankaa sukunimi ei alunperin ole Luiro.