Olen ikämies-sotaveteraani,olen viime vuosina kiinnostunut selvittämään sukuni historiaa.
Tällä hekellä sukuni vanhin jonka olen löytänyt on Byggmästare Joh:Almgvist.Johan on syntynyt Tuusulan Rippikirjan
1781-1784 TK 316 317 kuva 19 Sågbacka mukaan v.1704 ja kuollut 19.9.1788 Tuusula Clemetskog.
(Samalla sivulla on Bokhållare Johan Almgvist) Tuusulasta en löytänyt mitään Byggmästarin syntymään tai vanhempiin liityvää.
Sain vihjeen tutkia Mustion Ruukin tietoja.Sieltä Mustio Ruukki synt.vih.kuol:1673-1799 kuva 14 kertoi,että
mestari on vhitty 29.12.1737 gordsens p.Sara Helströmin kanssa,Lapsia 2 tyttöä ja poika ainakin vuosina 1745-48-50.
Sara kuollut.Joh. solminut uuden avioliiton Sofia Johanintr.kanssa ja muuttivat Tuusulaan 25.5.1767 ja 2 lastakin syntyi.
Ongelma 1.Voisiko joku vihjaista kuinka voisin saada enemmäm tietoa Byggmästarista?
Ongelma 2.Oletan, että Bokkhållare Johan on Byggmästarin poika.Hänestä tiedän,että hän on kuollut 1815 Tuusula
Klemetskog Sogbacka 73 vuotiaana eli on syntynyt 1742 joka sopisi mainiosti Byggmästarin lasten joukkoon
sinne alkupäähän. Olisko näin?
Sogsskrifvaresta tähän päivään sukuselvitys on ihan OK.
Kiitos etukäteen mahdollisista vinkeistä
penari
Mistä löytyy Joh:Almgvist?
Re: Mistä löytyy Joh:Almgvist?
Jollei rippikirjoista Byggmästarin lapset käy selville (erillisiä lastenkirjoja ei varmaan vielä pidetty) kannattaisi katsoa, olisko ykkösvaimon perukirja kirkonarkistossa. Pitäisi olla, koska leskiä ei saanut kuuluttaa avioliittoon ilman edellisen puolison perukirjaa, eri asia, onko säilynyt. Perukirja talletettiin kakkosvaimon asuinpitäjän kirkonarkistoon eli sinne, missä kuulutuksetkin otettiin ja siinä pitäisi olla perilliset lueteltuina.
Hei Eeva H !
Sen verran muita hommia on ollut etten ole ehtinyt lähettää
Sinulle vastausta.Lastenkirjoja Mustiosta en ole löytänyt, tuskin niitä onkaan.
Perukirjaakaan Sahaladelta ei löydy ennen pariskunnan muutoa Mustiosta Tuusulaan.
Yritän vielä Mustion Rippikirjoista v,1704-eteenpäin löytää merkintöjä Byggmästarista.
Kiitos vaivannäöstäsi,yst.terveisin penari
Sen verran muita hommia on ollut etten ole ehtinyt lähettää
Sinulle vastausta.Lastenkirjoja Mustiosta en ole löytänyt, tuskin niitä onkaan.
Perukirjaakaan Sahaladelta ei löydy ennen pariskunnan muutoa Mustiosta Tuusulaan.
Yritän vielä Mustion Rippikirjoista v,1704-eteenpäin löytää merkintöjä Byggmästarista.
Kiitos vaivannäöstäsi,yst.terveisin penari
Onko jo hyödynnetty digikuvan 140 sisältö Tuusulan rippikirjasta 1769-1776?
Kuvassa ovat peräkkäin vanhempi ja nuorempi Johan vaimoineen ja on Israel son jne.
http://www.digiarkisto.org/sshy/kirjat/ ... 16/140.htm
Kuvassa ovat peräkkäin vanhempi ja nuorempi Johan vaimoineen ja on Israel son jne.
http://www.digiarkisto.org/sshy/kirjat/ ... 16/140.htm
Hei Tapani Koo!
Låhelle olen päässyt, mutta en näi lähelle.Nyt tuli varmuutta tekemisiini-sillä siinähän ne!
Isä ja Poika siippoineen Samoilla sivuilla olen pyörinyt-tämä on tärppi.Molempien
syntymävuodet ovat selvillä-mytta paikat ei. Tuusulan rippikirjan 1781-1784 kuva 19 kertoo vuodet.
Haku on päällä.Terv.Penari
Låhelle olen päässyt, mutta en näi lähelle.Nyt tuli varmuutta tekemisiini-sillä siinähän ne!
Isä ja Poika siippoineen Samoilla sivuilla olen pyörinyt-tämä on tärppi.Molempien
syntymävuodet ovat selvillä-mytta paikat ei. Tuusulan rippikirjan 1781-1784 kuva 19 kertoo vuodet.
Haku on päällä.Terv.Penari