Kustaava Agvetiina Mustalammi Tammelan Portaan kylästä

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
Sukuetsijä
Viestit: 4
Liittynyt: 12.09.2023 20:16

Kustaava Agvetiina Mustalammi Tammelan Portaan kylästä

Viesti Kirjoittaja Sukuetsijä » 04.12.2023 15:10

Teen sukupuuta kaikista neljästä isovanhemmastani. Mielenkiintoisia ihmisiä tulee eteen matkan varrella. Yksi sellainen on tässä.

Etsin isoisäni isänäidin mahdollista puolisoa tai kumppaneita. Kustaava Agvetina Mustalammi (o.s. Luukkola) synt. 8.4.1837 Tammelan Portaassa. Hänellä oli kolme lasta, syntyneet kaikki Lopella, Juho Kustaavanpoika Hernemäki(?), Emma Kustaavantytär ja Karl/Kalle Kustaavanpoika (?). Hernemäki esiintyy kaikissa paikoissa kysymysmerkillä. Olen löytänyt kaikki lapset kirkonkirjoista. Kahden kohdalla siellä on maininta äpärä/oäkta. Kustaavasta on yhden kohdalla kirjoitettu, että hän on joutolainen. Myös tiedot Kustaavan muutosta Tammelasta ja saapuminen Lopelle on löydetty. Minulla on kaikki tiedot hänen esivanhemmistaan useasta sukupolvesta sekä tiedot hänen sisaruksistaan.

Kirkonkirjoissa on myös maininta, että Kustaava oli Launosten kartanon piika. Olen ollut yhteydessä kartanon nykyiseen toimitusjohtajaan, mutta tietoja naisesta ei taida löytyä.

Jotenkin tuntuu siltä, että kaikilla kolmella lapsella on eri isät ja isän löytäminen mahdotonta? Vai löytyisikö joltakulta vinkkejä etsintään?

Pekka

u18188
Viestit: 378
Liittynyt: 21.08.2021 12:44

Re: Kustaava Agvetiina Mustalammi Tammelan Portaan kylästä

Viesti Kirjoittaja u18188 » 05.12.2023 20:53

Hei! Joskus voi löytää mahdollinen isä-kandidaatti, jos piika ja renki muuttavat samaa tahtia talosta taloon.
Muuten DNA-testit kaikista lasten jälkeläisistä ...

Ehkä tietoja löytyy paremmin jos nimi on oikea. Henkilötiedot on aina varmistettava historiakirjoista:
SSHY Tammela Syntyneet 1832-1847 AP, p. 267;
https://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/ ... 8&pnum=136 .

s. 8.4.1837 (kast.11.4.) Gustava Aqvilina ...

Terv. Birgit S.

Sukuetsijä
Viestit: 4
Liittynyt: 12.09.2023 20:16

Re: Kustaava Agvetiina Mustalammi Tammelan Portaan kylästä

Viesti Kirjoittaja Sukuetsijä » 06.12.2023 17:24

Kiitos tiedoista!

Pekka

Vastaa Viestiin