Turun ruotsalaisen seurakunnan kirkonkirjat

Keskustelua digiarkistosta ja muista netistä sekä Suomesta ja maailmalta löytyvistä arkistoista.
Johan1
Viestit: 1
Liittynyt: 12.03.2012 19:33

Turun ruotsalaisen seurakunnan kirkonkirjat

Viesti Kirjoittaja Johan1 » 14.03.2012 16:06

Hei

Haluan ensimmäiseksi kiittää teitä hyvästä verkkosivusta. Se on auttanut minua paljon sukututkimuksessa.

Olen pahoillani jos olen kirjoittanut väärään paikkaan, jos kysymykseni on tyhmä tai jos kieli on virheellinen. Minun ensisijainen kieli on ruotsi.

Olen tutkimuksessani käyttänyt Turun ruotsalaisen seurakunnan kirkonkirjoja paljon. Niitä on vuoteen 1736 asti, ja minä haluaisin tietää jos se johtuu siitä että vanhemmat kirjat ei ole mikrofilmattu, jos niitä on mikrofilmeissä mutta ei tässä verkkosivussa, tai jos seurakunta kyseessä ei pitänyt kirkonkirjoja sitä ennen?

Lisäksi, jos ei ole kirkonkirjoja vuodelta 1735 ja aikaisemmin, miten olisi paras tapa löytää luotettavaa tietoa syntymäistä, kuolemista ja vanhemmista?

Kiitos etukäteen
Johan

marhaminta
Viestit: 317
Liittynyt: 02.07.2007 12:40

Re: Turun ruotsalaisen seurakunnan kirkonkirjat

Viesti Kirjoittaja marhaminta » 17.03.2012 15:31

Turun arkistoja on ilmeisesti paljon tuhoutunut ryöstöjen ja tulipalojen yhteydessä.

http://hiski.genealogia.fi/seurakunnat/ ... ML&LANG=FI

Muita lähteitä olisivat esim. henkikirjat ja tuomiokirjat, mutta koska en ole Turkua tutkinut, en osaa yhtäkkiä kertoa, onko näitä lähteitä säilynyt kyseiseltä aikakaudelta.

Vastaa Viestiin